Nuorodos kopijavimas

Vitamino d ir širdies sveikata. Širdies sveikata. Ką apie ją žinome?

Yra žinomos kelios jo formos, iš kurių žmogaus organizmui svarbiausios yra ergokalciferolis vitaminas D2 ir cholekalciferolis vitaminas D3. Vitaminas D3 yra gaminamas odoje, veikiant UVB tipo saulės spinduliams. Šiuo būdu gauname didžiausią dalį viso organizme esančio vitamino D3 — net iki 80—90 proc.

Vitamino D nauda Nuolatinis nuovargis, slogi nuotaika, slenkantys plaukai ar dažnai užklumpantis peršalimas — simptomai, dėl kurių reikėtų sunerimti. Tokie sutrikimai gali reikšti, jog trūksta vitamino D — vieno svarbiausių vitaminų mūsų organizmui.

vitamino d ir širdies sveikata

Medikė atskleidė, kodėl lietuviams šio vitamino trūkumas pasireiškia itin dažnai, kokia iš tiesų yra vitamino D nauda ir kodėl jo kiekį būtina tikrinti.

Kaip pasireiškia vitamino D stygius?

Populiariausi

Darganoti orai ir saulės stygius lietuviams ne tik dažnai gadina nuotaiką, bet ir mažina vieno naudingiausių vitaminų pasisavinimą. Net 80—90 proc.

  • Antihistamininiai vaistai nuo hipertenzijos
  • Vitamino D trūkumas kenkia širdžiai Peržiūrų skaičius: Harvardo medicinos universiteto tyrėjų komanda teigia, kad širdies ligų tikimybė ypač kyla žmonėms, kurių organizme trūksta vitamino D bei yra per aukštas kraujo spaudimas.
  • Rūta Petereit.
  • Vitamino D trūkumas organizme siejamas su širdies ligomis ir netgi mirtimi - vanagaite.lt
  • Hipertenzijos diabeto gydymo metodai
  • Specialistė paaiškino, kada vitaminai gali atnešti daugiau žalos nei naudos - LRT
  • Vitamino D nauda | 60 plius

Tyrimai rodo, kad kuo šalys labiau nutolusios nuo pusiaujo, tuo jų gyventojams linkęs pasireikšti didesnis vitamino D trūkumas. Žinoma, tai galioja ne visiems.

Būtina žinoti vitamino D atsargų kiekį organizme

Daugeliu atvejų tam įtakos turi genetika ir odos spalva. Šio vitamino stoka siejama su įvairiomis infekcinėmis ligomis, nuovargiu, cukriniu diabetu, psichikos ligomis, širdies ir kraujagyslių ligomis ir netgi vėžiu.

vitamino d ir širdies sveikata

Net mažas šio vitamino trūkumas lemia nuovargį ir pasyvumą, už jo gali slėptis ir įvairios peršalimo ligos, kurios pasireiškia nemaloniu nosies gleivinės paburkimu, padidėjusia gleivių sekrecija, kosuliu, karščiavimu, čiauduliu, galvos skausmu ir kt.

Būtina žinoti vitamino D atsargų kiekį organizme Kadangi Lietuvoje vitamino D stygius yra opi problema, pajutus minėtus negalavimus, būtina išsitirti, kas už to slepiasi. Sergant tokiomis ligomis, kaip diabetas, aukštas kraujo spaudimas, artritas, astma reikia žinoti, ar organizme netrūksta šio vitamino.

vitamino d ir širdies sveikata

Pakankamas jo kiekis turi įtakos išvardytų ligų vystymuisi ir sunkumui. Tik tiksliai sužinoję, kad organizme — vitamino stoka, galima imtis atitinkamų priemonių.

Prenumeruok

Vitamino d ir širdies sveikata su šeimos gydytoju, patikros procedūra itin paprasta. Ji atliekama kraujo tyrimais, kurie nustato, kiek organizme yra likę vitamino D atsargų. Šukė sako, kad tamsesniais sezonais — rudenį ir žiemą, minėtus tyrimus reikėtų atlikti profilaktiškai ir jokiu būdu nesiimti vartoti papildų nežinant tikslios būklės.

Pirmenybė — natūraliems šaltiniams Nors saulė gamina vitaminą D, visgi tai nėra pats saugiausias ir efektyviausias būdas jo semtis, todėl reikia imtis kitokių, kad ir natūralių priemonių, pavyzdžiui, subalansuotos mitybos.

Gydytoja E. Šukė sako, kad į savo mitybos racioną reikėtų įtraukti daugiau įvairaus maisto. Vitamino D apstu riebiose žuvyse: lašišoje, skumbrėje, unguryje, silkėje.

Škotijoje esančio Varviko universiteto mokslininkai nustatė, kad vitaminas D kiekis ktaujyje turi įtakos tokiems kardiometaboliniams sutrikimams, kaip širdies ir kraujagyslių ligos, antrojo tipo diabetas ir metabolinis sindromas. Analizei panaudoti praėjusiame dešimtmetyje atliktų 28 tyrimų, kuriuose dalyvavo apie tūkst. Kaip pranešą sciencedaily. Mokslininkai teigia, kad beveik pusė visų žmonių turi mažiau vitamino D nei optimalus kiekis, ir ši problema didėja, žmonėms vis daugiau laiko leidžiant patalpose. Žmogaus oda vitaminą D sintetina tiesioginiuose saulės spinduliuose, tačiau vyresniojo amžiaus žmonės, ypač gyvenantys šiaurinėse platumose, retai gauna pakankamai saulės ir turi vartoti papildus, kad sukauptų pakankamą vitamino D kiekį.

Taip pat jo galima rasti kiaušiniuose, svieste, avokaduose, grūduose, piene, sūryje, jautienos ar menkių kepenyse. Klaidinga manyti, kad buvimas saulėje leis išspręsti vitamino D trūkumo problemą, juolab, vitamino d ir širdies sveikata saulės atokaitoje reikalinga SPF apsauga. Tad yra du keliai: papildų vartojimas ir žuvų taukai.

Specialistė paaiškino, kada vitaminai gali atnešti daugiau žalos nei naudos 11 LRT. Imuniteto stiprinimą ir apsaugą nuo peršalimo ligų nemažai gyventojų vis dar sieja su stebuklingą poveikį žadančiais preparatais.

Taip pat skaitykite:.